B777 Hidrolik Sistemi Konu Özeti

Takdir edersiniz ki burada konuya çok derinlemesine giremeyeceğim. Bunun için yetkili kurumlar tarafından özel kurslar verilmektedir. Kabataslak aklımızda bir fikir oluşması için böyle bir içerik hazırladım. Havacılığa yeni adım atacak olan meslektaşlarımız için temel oluşturması adına güzel bir içerik olduğunu düşünüyorum. 
Boeing 777 için hidrolik sistemleri 3 ana başlığa ayrılmaktadır.  Sağ sistem, sol sistem ve merkez sistem. İsimlerini bulundukları bölgelerden almışlardır. Bu sistemler basınçlı hidroliği çeşitli uçak sistemlerine güç vermek için kullanır. Bu sistemlerden bazıları: uçuş kontrol yüzeyleri, frenleme sistemleri, flaplar, slatlar olarak bilinmektedir. Yazının ilerleyen kısmında bununla ilgili bir tablo hazırladım.
 

Ram Air Turbine (RAT) nedir?

Acil durumlarda uçuşun başarılı şekilde tamamlanabilmesi için kullanılan yedek sistemdir. Sadece hidrolik vermekle kalmaz aynı zamanda uçağa olası bir durumda elektrik sağlamaktadır.
 

Uçağa hidrolik nereden verilir?

Uçağın sağ tarafında bulunan bölgeden (iniş takımı yuvasının arkasında kalır) uçağın üç sistemine de hidrolik takviyesi yapılabilmektedir. Ram Air Turbine (RAT) bu bölgenin hemen arkasında yer alır.
 

Sağ ve Sol Hidrolik Sistemi

Sağ ve sol sistem tamamen aynı özelliklere sahip olup lokasyonları ise motorun üzerinde bulunan boğaz paneli hizasında arkadadır. Bu sistem; bir adet hidrolik rezervuar, Alternating Current Motor Pump (ACMP), 3 adet filtre modülü ve basınçlandırma sisteminden oluşmaktadır. EDP bu sistemler için öncelikli pump olarak yer almaktadır. Aşağıdaki tabloda hangi sistemler nereleri basınçlandırdığı gösterilmektedir.
Hidrolik sistemleri

Merkez Hidrolik Sistemi

Bu sistemin tüm ekipmanları sağ iniş takımı yuvasının içerisinde uçağın arkasına doğru yer almaktadır. Bu sisteme ACMP sistemi de dahildir.
 

ADP Nedir?

Uçakta iki adet ADP (Air Driven Pump) bulunur ve bu sistem uçağın sol tarafında yer alır. İniş takımı yuvasının arkasında gövdenin içerisinde yer almaktadır.
Uçağı sadece bu sistemler ile değil aynı zamanda yerden bağladığımız bir cihaz aracılığıyla da basınçlandırabiliriz.
Airbus A320 Hidrolik Sistemi adlı makale de büyük ihtimal ile ilginizi çekebilir. 

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski