Uçaklarda Slat ve Flap Sistemleri

İkincil uçuş kumanda yüzeylerinden olan slat ve flapların görevleri nedir? Farkları nedir?

Uçaklarda "slat" ve "flap" sistemleri, uçakların uçuş performansını arttırmak için kullanılan araçlardır.

Slat, uçakların kanat ucunda (leading edge) yer alan ve kanat profilini değiştirerek uçuş performansını arttıran bir sistemdir. Slatlar, kanat ucunda yer alan ve uçak hızı (speed) azaldıkça açılan parçalardır. Bu açık pozisyon, kanat profilini değiştirir ve kanat kenarının üst kısmına daha fazla hava akımı sağlar. Bu sayede, uçak düşük hızda ve inişlerde daha az hız kaybetmekte ve daha yüksek bir kontrol sağlamaktadır.

Slat drag kuvvetini arttırmadan lifti arttırır.

Flap ise, uçakların kanat arka kısmında (trailing edge) yer alan ve uçuş performansını arttırmak için kullanılan bir sistemdir. Flap, kanat arkasında yer alan ve uçak hızı azaldıkça açılan parçalardır. Bu açık pozisyon, kanat profilini değiştirir ve kanat kenarının alt kısmına daha fazla hava akımı sağlar 

Flap lift ve drag kuvvetlerini arttırarak uçağın inişine katkıda bulunur.

Genellikle, flap sistemi uçakların iniş için kullanılırken, slat sistemi ise uçakların yüksek hızda uçuşu esnasında kullanılmaktadır.  

Kaynaklar:
NASA

1 Yorumlar

  1. Kullandığınız bilgilerin kaynaklarını yayınlamak şu sıralarda herkesin yaptığı şey değil. Kısa ve sade cümleler ile aktardığınız bilgiyi okuyucu sıkmadan paylaştığınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski